Saturday, August 13, 2011

Luahan Di Singgahsana Hati.

Ketenangan yang aku cuba pahatkan di hati sekian lama makin lama makin kukuh bertandang di hati.. Tapi aku tahu ketenangan tu tak akan mampu bertahan lama dan mungkin akan pergi dari singgahsana hati aku. Banyak faktor yang mungkin menyebabkan ketenangan tu mula menghilangkan diri dari hati aku.

Kerap kali aku berjaya..
Berjaya menipu!
Menipu diri sendiri
dan dalam masa yang sama
menipu pandangan mata orang lain
terhadap aku.

Melihat senyuman,,
seringkali mendapat pujian,,
manis senyummu!
Lalu aku terus tersenyum,,
senyum untuk menutup duka.

Melihat tawa ria,,
seringkali menjadi penghibur,,
ceria hidupmu!
Lalu aku terus bercanda ria,,
terus dan terus untuk menutup luka.

Melihat kegembiraan,,
seringkali menjadi bahan percakapan,,
bahagianya hidupmu!
Lalu aku teruskan kegembiraan itu,,
kegembiraan untuk menutup kecelaruan.

Teruskan hidup dengan menutup segala sakit
teruskan hidup dengan segala yang indah
dan
hilangkan segala perih pedih
sirnakan jauh ke lubuk yang paling dalam.

*Blackout


No comments:

Post a Comment