Friday, June 14, 2013

JIKA KAU TAKDIRKU


Sesungguhnya,
Setiap yang dijadikan tuhan adalah yang terbaik.

Sesungguhnya,
Takdir yang tuhan tetapkan ada hikmahnya.

Sesungguhnya,
Aku hanya insan kerdil yang masih tercari-cari dalam kesamaran.

Aku ditakdirkan bertemu denganmu,
Aku ditakdirkan jatuh cinta padamu,
Aku ditakdirkan menjadi sebahagian dari hidupmu,
Melalui suka duka bersamamu.

Aku yakin tuhan memberi aku yang terbaik.

Dugaan demi dugaan aku tempuhi,
Kita tempuhi,
Dengan hati dan jiwa yang satu,
Tabah dan sabar.

Tapi sampai kapan?
Sampai kapan akan betah bertahan dengan segala rasa yang berkecamuk?

Tuhan,
Andai dia takdirku,
Tetapkanlah rasa ini,
Satukanlah hati kami selamanya.
Namun,
Andai bukan dia,
Sirnakanlah rasa ini dari hati kami,
Jauhkan kami.




No comments:

Post a Comment