Friday, March 25, 2011

Untitled

Satu demi satu,
dugaan dan cabaran yang hadir,
SABAR!
Itu yang selalu kawan-kawan,mak,ayah pesan pada aku.
Ya,
aku sabar.
Sebab aku tahu,
lambat laun,
kebenaran akan terbuka.
Aku terima segala ujian,
hinalah,makilah,
buang terus aku pun,
buatlah.
Aku TERIMA.
Bukan aku pasrah,
tapi,
aku redha.
Dunia ni adil,
apa yang orang buat kat kita,
dia akan dapat jugak satu hari nanti,
cuma cepat atau lambat je.
I can finally see,
sape kawan,sape bukan!
Even orang yang satu masa dulu,
pernah jadi kononnya kawan,sahabat,
pun boleh berubah sekelip mata.
Tak apa,
semua tu pengajaran,
sekarang aku dah sedar,
mana kawan,mana bukan.
Dulu,
aku hilang sahabat,
sebab?
Sebab mereka tak pernah bertanya apa sebenarnya yang berlaku.
Mereka hanya tahu menilai dari luaran,
tak pernah mencari kebenaran.
Aku terima,
dugaan dari Tuhan.
Sekarang,
juga hilang sahabat,
sebab?
Pentingkan diri sendiri,tak pernah bertanya,buat keputusan melulu,fitnah.
Aku terima,
dan aku ucapkan terima kasih pada semua,
semua MANTAN SAHABATKU,
andai lepas ni kita bersua dan bermesra,
maafkan aku kalau tu hanya FAKE semata.
SABAR!
Ya,
aku sabar,
tapi ada limit.
TERIMA!
Ya,
aku terima,
sebab aku yakin,
KARMA.

No comments:

Post a Comment